7/16/2015

回到过去-旧日记那些我想不起的事

2011年2月20日:

看完了那天给自己买的《再穷也要去旅行》,很佩服作者的勇气。如果我有机会背包旅行的话,我未必有这个勇气吧?

很好看的一本书,每个人的生命都是一样的,要看你是如何为生命天上颜色罢了。我的生命可以那般精彩吗?我努力就可以吧?

那我宁愿全力以赴去把生命弄得更有意义,更精彩吧!相信天上的妈妈也赞成我这么做。Diploma就快结束,我做好计划了吗?希望未来的选择都对我有利把!

我真的很想看世界,如果我不念了,22岁就能挣下一笔钱作盘川了吧?!可是家里始终还是个牵挂,我没那么潇洒。

2012年2月18日:

入行第三天,发现自己的自尊心应该在学习时候摆在一边。妹妹给我买了21岁的礼物,感动。

 2013年2月17日:

本小姐生辰。减肥减疯了,不断设定自己的目标,要55kg。告诉自己,做到这些小事就是无敌。那时候,我22岁。

2014年: -不详-


2015年7月16日:

很高兴看到以前的自己对未来的憧憬。佩服当年那种傻劲,为何总能够想得那么美好,希望未来的选择对自己有利。现在看回去,觉得我的选择我不后悔,但却偏离了当初最想做的事。想起来真的有点悲哀,计划赶不上变化,我嘲笑以前的自己,好天真。

生命更有意义?彩色?

对,生命本来就应该更有意义,色彩更丰富漂亮,可是,我手上的画纸还是没有因为经验累积而能够生动地呈现出一幅美丽的画作。22岁挣下盘川还想要怎样,根本就是不可能。今年的我,24岁,我什么都没做到。

一直告诉自己,把以前留给昨天,过去了就是过去的,别执着了。现在学习向前看,有计划但要学习跟这变化去计划。

我长大了吗?没有人可以告诉我。

从我的日记看来,我是越来越不在乎我每一天是怎样度过,也不想去记得怎样过。是日子无趣还是自己变了?开始越来越讨厌那个不知道在干嘛的自己。

看回以前的日记,里面好多称号,也有好多暗恋对象,可是我总是想不起他们都是何等生物?是不是不重要的人我就会忘得一干二净。很抱歉,我真的忘了日记里的你们都是什么人,为什么会提到你们。

没关系,你们不重要了。

过去,已经不重要了,真的。无论以前是怎样,以后都要好好的。再见,天真的自己。今天我丢掉傻傻的天真,丢了就不要再捡回来了,永别了。

单纯,你也离开我吧。我不想把自己复杂化但是你也不要一直跟着我,这样下去我只会继续傻傻那样子所谓“你们幸福快乐,我就快乐” 我不是神,我没有必要去守候每一个很多很多曾经以为是很重要的人,其实不是。我没有了任何一个人我都还可以活着,让我慢慢丢掉这些,去接受新的人。

新的人?呵,讽刺。

没关系,我很好。偶尔夜深人静就是喜欢翻旧账,这次翻了一本最不开心的日记,决定把翻过的每一面留在那一天。再见过去。

给现在的自己:你是应该捍卫自己的。做自己的勇士,只保护你爱的人,爱你的人。一个勇士是没有办法为整个帝国抗争的,请放弃你的博爱。

再见,过去。哈咯,未来。


1 comment:

  1. ARE INFANTS, THE UNBORN, AND YOUNG CHILDREN SINNERS? BY STEVE FINNELL
    Are infants, unborn children, and young children sinners? Of course they are not sinners. To believe that you would have to believe the false doctrine of original sin. There is no Biblical evidence that men are now nor were they ever guilty of Adam's sin. Men die physically because of Adam's sin. Men die spiritually because the the sins they themselves commit.


    Romans 9:11 (for the children not yet being born, nor having done any good or evil......(NKJV)

    The unborn cannot commit evil.

    Deuteronomy 1:34-39 ......39 'Moreover your little ones and your children, who you will be victims, who today have no knowledge of good and evil, they shall go in there; to them I will give it, and they shall possess it. (NKJV)

    The Lord does not punish children for the sins of their fathers nor for the sin of Adam.

    Isaiah 7:14-16 ...Behold, the virgin shall conceive and bear a Son, and shall call His name Immanuel. 15 "Curds and honey He shall eat, that He may know to refuse the evil and choose the good. 16. "For before the Child shall know to refuse the evil and choose the good, the land that you dread will be forsaken by both her kings.(NKJV)

    Even Jesus had an age of accountability. Jesus had to reach an age where He knew right from wrong before He could be charged with committing sin. Infants, the unborn, and small children have to reach a certain age before they can be guilty of sin. Jesus was not guilty of Adam's sin nor did He Himself commit sin.

    The doctrine of original sin and infant baptism is a man-made tradition.

    Matthew 18: 2-3 ..."Assuredly, I say to you, unless you are converted and become as little children, you will by no means enter into the the kingdom of heaven. (NKJV)

    Certainly Jesus was not saying you have to be guilty of original sin like these children to enter into heaven. Little children are not guilty of Adam's sin nor any other kind of sin.

    Hebrews 2:10-17....17 Therefore, in all things He had to be made like His brethren, that He might be a merciful and faithful High Priest in things pertaining to God, to make propitiation for the sins of the people. (NKJV)

    In order to believe the false doctrine of original sin you would have to believe that Jesus was guilty of Adam's sin and therefore a sinner from birth. Jesus had to made like us in every respect.

    Jesus was born like us all. NOT GUILTY OF ADAM'S SIN NOR ANY OTHER SIN.

    Men are only guilty of the sins they themselves commit at the point when they can distinguish good from evil. Yes, there is an age of accountability.

    You can believe the false doctrine of original sin and of children sinners that is written in man-made creed books or you can believe God's word as recorded in the Bible.

    YOU ARE INVITED TO FOLLOW MY BLOG. http://steve-finnell.blogspot.com

    ReplyDelete